Kameraprylar går det ju inte att få nog av!

Jag tycker att det är väldigt skönt att inte ha så mycket prylar hemma, alltså i hemmet. Det är opraktiskt och svårt att städa, jag vet inte vad jag har och inte har och så vidare. Men, när det kommer till kameraprylar är det en helt annan femma! Det är så skoj med nya grejor att prova och förra veckan impulsköpte jag ett gråfilter (ND8). När det landade i brevlådan var jag förstås tvungen att gå ut direkt och prova det och ett litet vattendrag fick duga som motiv. En sak som jag verkligen älskar med naturfotografering är att ta tid på mig och verkligen försöka finnas på platsen jag befinner mig. Att se och ta in allting som finns där, både det stora och små små detaljer. När jag gick längs vattnet såg jag en typ av alger som var så himla fin. Långa rankor med små små gröna blad på som genom gråfilter och vatten blev ett fantastiskt fint motiv. Jag tycker nästan att det känns som att det går att ta på dem genom bilden.

sjögräs

Kommentera

