Hike i Flemingsbergsskogen

P1000402

I fredags hade jag inget inplanerat och tog tillfället i akt genom att gå en längre promenad genom en skog som jag aldrig varit i. Jag fullkomligt älskar att göra det! Det är alltid lika spännande att inte veta hur det kommer att se ut och alla nya fina ställen som man hittar. Jag var ute i strax över två timmar, helt ensam med solen och fågelkvitter. Innan jag åkte ut sa jag till mig själv att jag inte skulle ta med mig någon kamera heller, bara mobilen. Vandra lätt!

Men jag blev för ängslig av tanken att inte ha kamera med mig ”ifall” något var fint i skogen, så det fick bli en kompromiss och den mindre av mina kameror fick ändå följa med. För min sinnesro. Så alla de här bilderna är tagna med den mindre av mina kamerakompisar: Panasonic Lumix DMC FZ-300.

P1000443

P1000423

I många av skogarna här omkring där jag bor varierar typen av skog ganska mycket, från mjuka, mossiga till våtmarker och tallhedar.

P1000408

P1000412

 

Kommentera

