Besök av lille igelkotten

_DSC6972

Igår hade vi besök av en liten igelkott utanför vår dörr! Det var mamma och pappas hund (som är på besök den här veckan) som stod och tittade så nyfiket på häcken som går där och när jag tittade efter vad det var så var det den lilla kotten! Jag hann förstås först tro att det var en orm så att det var en igelkott var ett rejält uppåtbyte.

_DSC6974

På bilderna äter den lilla lite laktosfri filmjölk, men medan jag satt där och tittade på honom googlade jag vad man ska ge igelkottar om man nu vill mata dem lite (till exempel för att få en bild på den). Det visade sig att igelkottar är laktos- och glutenintoleranta! Det var bara tur att jag hade laktosfri fil hemma eftersom jag själv äter det.

Men jag bytte ut filen direkt till lite kokt, osaltad fisk istället. Det gillade den och ger den inte ont i magen!

 

Kommentera

