Äntligen tid för ett nära äventyr

Igår tog jag kvällen till att åka på en upptäcktsfärd till ett ställe jag inte varit på men som ligger alldeles i närheten av där vi bor. Jag försöker ta till vara på varje millimeter av skogsområden som finns nära, för det är ändå dit som man har tid att åka oftast. Jag föredrar förstås att skogen jag besöker inte konstant är full av andra människor, men just nu är det oundvikligt. Som tur är sväljer skogen ganska många så oftast finns visst andrum att få i ensamhet även här.

_DSC6990

Jag hade läst på lite och sett att det skulle finnas en bäckravin! Det lät häftigt tycker jag som är van vid Säterdalen (jag får visa er senare i sommar!) men den som fanns här var långt ifrån lika stor. Lummigheten var det däremot inget fel på.

_DSC6983

Efter att ha irrat runt på olika vägar omkring parkeringen hittade jag till slut leden med den färg jag letade efter. Det irriterar mig att det verkar vara ganska vanligt med klent utmärkta leder, oklart hur man tar sig till dem och så vidare. Antingen är det jag som inte begriper hur man gör när man ska gå på led eller så kan jag konstatera att tydligare märkning behövs! Just den här leden var däremot bra utmärkt när jag väl hittade den.

Efter att ha korsat väg med en råbock som låg och värmde sig i kvällssolen kom jag fram hit. En perfekt avrundning på en kort skogsvistelse!

_DSC7052

Kommentera

