Sommarplanerna (och lite angående FOMO)

Nu är det ju juni, då får vi väl ändå lov att säga att det ÄR sommar, även om det inte är varm mest hela tiden. Juni är en sommarmånad så nu är det sommar. Fröna i mina krukor växer så det knakar och myggen börjar göra sig påmind.

Jag tog ju examen från Umeå Universitet i i början på maj, vilket kändes så himla skönt och fint! Nu har jag examen som webbredaktör och en kandidatexamen i Informatik och känner mig spontant väldigt klar med allt vad plugg heter. Det är dags att fara iväg ut i världen och göra sina grejor.

DSC_2527

I sommar ska jag fortsätta jobba deltid på Memira (och göra ett suuuperspännande jobb med dem i Juli! Kul!). Som om inte det vore nog så jobbar jag också som webbredaktör hos Influencers of Sweden och det är så hiiiimla kul! Det är så inspirerande och upplyftande att jobba med dessa människor och eftersom InoS är så pass nytt så finns massor att göra för mig och möjligheterna känns oändliga. SKOJ!
Det är väl ungefär det hela i jobbväg i sommar för min del.

 

Utöver att jobba så är min sommarplan ungefär att se till att få ihop alla trådar till bröllopet. Sedan har vi en liten weekendresa inbokad veckan efter. Utöver det så har jag inga planer och det känns så skönt. Det är inte ett enda fiber i min kropp som känner fomo (fear of missing out). Jag känner inte att jag missar någonting. Det finns förstås massor av saker som jag vill göra, men det känns som att jag kan göra alla de sakerna, utan stress. Till viss del är det kanske för att vi ska gifta oss i sommar som jag känner att det liksom är klart sedan, jag kan ta semester från allt vad häftiga upplevelser och sådant heter, om jag skulle vilja, med gott samvete.

DSC_3863

Det är väldigt skönt att känna så, att sommaren bara känns som en möjlighet. Det som blir det blir och blir det inget så blir det ändå något.

Kommentera

