På strövtåg i hembygden

Helgen som var inleddes med att min mamma och två systrar kom ner till oss i Stockholm och gick på Håkan Hellström på fredagskvällen. Det var väldigt bra och scenkonsten var trollbindande, eftersom vi hade sittplats var det lätt att komma på sig själv att sitta helt försjunken i vad som hände i den. Allt som allt en mycket lyckad kväll!

Dagen efter styrde vi kosan mot Dalarna. Som jag älskar att åka dit nu i vuxen ålder. Jag både uppskattar det mer och mer och blir tacksam när jag inser hur himla mycket vackert som jag vuxit upp omkring. Jag känner inte nödvändigtvis att jag längtar hem på det sättet att jag vill flytta dit. Men jag älskar att vara där på besök. När vi kom fram låg regnmolnen tunga och bergen osade av rök. Olika väder tar verkligen fram det vackraste skiftningar i naturen.

_DSC7118

_DSC7137

När jag hälsade på korna tänkte jag att det är synd att jag inte kan kula, det är så stämningsfullt och fint. Jag lät bli att ens prova för att undvika att korna skulle fly haha! En som kan kula däremot är Jonna Jinton, ta en stund att lyssna på hennes sång. Men jag lämnade korna ifred och tog bilen ut på en tur medan molnen sprack upp och solen tittade fram precis innan den fick ner.

_DSC7223

_DSC7287

Sådana här stunder gör mig barnsligt glad. Jag var säkert på den här lilla grusvägen i 1,5 timma och tog in allt det härliga med den här platsen. Dessutom fanns det ju saker som jag ville fota ungefär varje meter och då går det långsamt framåt.

_DSC7232

Kommentera

