Miniatyrodlingar

_DSC7603

Jag tycker att det är väldigt kul med växter! Jag är absolut inte någon mästerodlare utan det blir lite som det blir. Men det är något spralligt härligt som kommer över mig när jag odlat ett frö som börjar gro. Häromdagen fixade jag lite med mina små gröna kompisar.

_DSC7606

De här små rackarna är tänkta att bli smultron, vi får väl se hur det blir med det!

_DSC7610

Eftersom att vi inte har någon egen trädgård odlar jag allt i krukor, så det blir inga stora projekt. Åh vad både jag och Calle längtar efter hus med trädgård! Yta att palta på med husliga göromål och en gräsmatta där Kurbits kan härja omkring fritt.

_DSC7602

Men allt har väl sin tid… Vi får drömma oss bort på Hemnet ett tag till och hålla odlingarna till en mindre skala.

Kommentera

