Skogens små liv

P1000529

Hela den här veckan har jag varit sjuk, måndag till onsdag var det riktigt illa och jag kunde knappt prata, eller andas, överhuvudtaget. På torsdagen började det vända något och jag kände att livet började komma tillbaka till mig haha! Men det känns som att basilusken vill släppa helt för jag rosslar fortfarande och känner mig trött redan efter korta promenader, jag orkar inte ens ha med mig den stora kameran ut!

I fredags tog jag mig ut på en kort och långsam skogspromenad och stötte på diverse små liv i skogen. Jag mötte också rådjuret som strosar omkring i vårt område, mitt på vägen när jag kom runt ett hörn på vägen hem kom han gående. Vi ser honom flera gånger i veckan när han hänger runt och käkar gräs eller ligger och solar sig i kvällssolen. Får se om jag lyckas få någon bild på honom snart!

P1000525

P1000513

Den här lille rackaren hade en kompis med sig men hjälp vad snabba de är! Far och flänger mellan träden med nötter i hela munnen.

P1000506

Kommentera

